Friday 25 May 2012

Memiliki Blog dan Menulis Untuk Blog

Setelah mengendalikan beberapa buah blog peribadi serta menghasilkan setting blog untuk beberapa pengusaha perniagaan, saya nampak betapa seronoknya menjadi blogger. Justru itu saya memiliki beberapa blog yang antaranya menghasilkan pendapatan lumayan. Kalau anda ke blog saya- Duniapengasih.com, anda boleh melihat ratingnya mencapai sehingga 300 ribut hit. Rata-ratanya adalah dari luar negara dan dalam negara. Anda boleh menulis tentang apa sahaja asalkan tidak menyentuh isu sensitif. Menulis mengikut cita rasa anda. Jangan meniru gaya orang lain.


Terdapat juga blog saya yang telah menghasilkan puluhan ribu ringgit pendapatan buat saya. Contohnya cdkrs.blogspot.com. Blog ini menumpukan jualan Bahan Latihan Untuk Kadet Remaja Sekolah dan Tunas Kadet Remaja Sekolah secara online. Berpuluh ribu dapat saya jana dari blog ini. Hakikatnya kita harus tahu menggayakan apa yang kita miliki untuk menjana kewangan.

Terdapat juga blog-blog yang saya kendalikan dan pantau untuk beberapa ketika. Semuanya saya hasilkan sendiri atas permintaan pelanggan. Harganya tidak sampai beratus ringgit. Saya ambil upah setting yang termurah, saya pastikan hitnya naik dan saya pantau beberapa bulan. Setelah semuanya ok, pemilik blog blog meneruskan tugas mereka.

Kebetulan cuti persekolahan sekarang ini. Dan saya pula sedang bercuti dari program MA yang saya buat. Saya punya sendikit masa yang boleh saya luangkan jika ada rakan-rakan sekampung mahu mendapatkan bantuan untuk menghasilkan blog. Email saya atau PM saya di Facebook- atas nama Putera Air Jernih.

Anda boleh melayari laman blog-blog yang saya bangunkan dan kendalikan:

http://duniapengasih.com
http://darisudutmata.blogspot.com
http://krsn9.blogspot.com
http://latihkrsn9.blogspot.com
http://cdkrs.blogspot.com
http://kerisbertatahdelima.blogspot.com

Selamat Menulis

No comments:

Post a Comment