Thursday 24 May 2012

Polis tumpaskan kumpulan Geng Adik

 

Umar Ali Saifuddin Shaharudin (tengah) bersama dua pegawai memeriksa motosikal yang dicuri Geng Adik dalam serbuan sekitar Masjid Tanah dan Kuala Sungai Baru di Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Gajah, Melaka, semalam.


ALOR GAJAH 3 Nov. - Polis menumpaskan kumpulan curi motosikal dikenali sebagai Geng Adik dengan penahanan enam orang termasuk ketuanya dalam serbuan di sekitar Masjid Tanah dan Kuala Sungai Baru, di sini 24 Oktober lalu.
Ketua Polis daerah, Supritendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, antara ditahan termasuk dua beradik serta seorang pelajar sekolah menengah, berusia antara 17 dan 20 tahun.
Katanya, ketua kumpulan yang dikenali sebagai 'Adik' itu berusia 19 tahun dan berasal dari Taman Rebana Jernih, Kuala Sungai Baru, Melaka.
"Dua beradik yang ditahan berusia 20 dan 22 tahun, berasal dari Ramuan China Besar, Masjid Tanah.
"Polis masih memburu saki baki kumpulan itu yang masih bebas," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Gajah di sini, hari ini.
Menurut beliau, ekoran penahanan itu, polis menemui semula 10 rangka, dua enjin, serta dua motosikal belum dileraikan, dianggarkan bernilai RM40,000.

Katanya, kesemua rangka motosikal itu ditemui dibuang ke dalam Sungai Ayer Molek, Kuala Sungai Baru di sini.
"Kita percaya dapat menyelesaikan 14 kes kecurian motosikal yang dilaporkan berlaku di daerah ini sejak September tahun lalu," katanya.
Beliau berkata, siasatan dijalankan di bawah Seksyen 379A Kanun Keseksaan kerana memiliki motosikal curi

No comments:

Post a Comment